چگونه تولید محتوای بلاگ را شروع کنیم؟ (بخش دوم)، در ادامه بررسی روش ها و نکات مرتبط با چگونگی تولید محتوای بلاگ، با ما همراه باشید.
محتوای تولید شده را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کنید
چالش بین سئو و محتوا همیشه بین تولیدکنندگان وجود دارد. از طرفی هیچ وقت نباید تجربه کاربر را به خاطر موتورهای جستجو خراب کنید و از طرف دیگر نباید به موتورهای جستجو بیتفاوت باشید. در این میان هدف، پیدا کردن یک تعادل منطقی بین آنها است.
بخش بزرگی از بازدیدکنندگان وبسایتها را افرادی که در موتورهای جستجو به دنبال جواب سوال خود میگردند تشکیل میدهند که به اصطلاح به آنها جستجوهای ارگانیک میگوییم. برای آنکه محتوای بلاگ خود را برای این دسته در دسترس پذیرتر کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید.
- به عنوان متا توجه ویژهای داشته باشید
- توضیحات متا را با دقت و اصول سئو کامل کنید
- محتوای خود را بر اساس کلمه کلیدی مد نظر خود بهینهسازی کنید
- به تصاویر خود توضیحات مناسبی اضافه کنید
- استفاده از لینکهای داخلی را در پست بلاگ خود فراموش نکنید
بازبینی را فراموش نکنید
چطوری میتوانیم از بقیه انتظار داشته باشیم که محتوای ما را چند بار مصرف کنند یا به آن توجه کنند زمانی که خودمان به آن بیتوجهی میکنیم؟ چطور میتوانیم انتظار داشته باشیم که مخاطب از محتوای ما استفاده کند زمانی که متن ما پر از ایرادات نگارشی و غلطهای فحاش تایپی است؟
قبول داریم که بازخوانی محتوایی که مینویسید گاهی اوقات ماموریت غیرممکن است و مثل بلند کردن صد کیلو آهن است، اما لطفا به این احساس غلبه کنید. بر هیجانی یا خستگی بعد از اتمام کار غلبه کنید و دوباره محتوای خود را با دقت بررسی کنید. سعی کنید ایرادات خودتان را قبل از آنکه دیگران ببینند، خودتان ببینید و آنها را رفع کنید. بازبینی و انتشار یک نسخه شسته و رفته شاید مهمترین بخش ماجرا باشد.
جمع بندی را به اندازه پاراگراف اول جدی بگیرید
آخرین بخش محتوا دقیقا به اندازه اولین بخش آن اهمیت دارد. اینجا جایی است که باید یکبار دیگر تمام چیزهایی که با مخاطبان خود در میان گذاشتید را خیلی سریع بررسی کنید تا اگر سردرگمی پیش آمده به خوبی آن را حل و فصل کنید.
از این قسمت برای انگیزه دادن به مخاطب خود هم میتوانید استفاده کنید. تمام مسیر را مخاطبان به دنبال جوابهای خود پشت سر شما حرکت کردهاند و حالا در آخرین بخش خوب است که شما پشت سر آنها حرکت کرده و آنها را رو به جلو هل دهید.
توزیع مناسبی داشته باشید
تنها تولید محتوا کافی نیست. شما بهترین محصول دنیا را هم که تولید کنید، اگر بازاریابی مناسبی نداشته باشید، موفقیتی حاصل نخواهد شد. پیدا کردن مخاطب مناسب و توزیع محتوا به اندازه تولید محتوا اهمیت دارد و خیلی وقتها به اندازه مرحله تولید از شما زمان میگیرد. از بسترهای مختلف برای توزیع مناسب محتوای بلاگ خود استفاده کنید. برای مثال تکهای از محتوا را در شبکههای اجتماعی بازنشر دهید و مخاطبان را برای خواندن محتوای کامل به سایت خود دعوت کنید.