بررسی 4 قسمت "داشتن هدف، بررسی کسب و کار، بررسی وضعیت بازاریابی محتوا و مشخص کردن کانال های انتشار محتوا" در استراتژی محتوا
بررسی 4 قسمت "داشتن هدف، بررسی کسب و کار، بررسی وضعیت بازاریابی محتوا و مشخص کردن کانال های انتشار محتوا" در استراتژی محتوا

بررسی 4 قسمت "داشتن هدف، بررسی کسب و کار، بررسی وضعیت بازاریابی محتوا و مشخص کردن کانال های انتشار محتوا" در استراتژی محتوا، با ما همراه باشید تا به بررسی 4 قسمت از قسمت ها و بخش های استراتژی محتوا بپردازیم. 

هدف خود را مشخص کنید.

مهمترین قسمت بازاریابی محتوا و در پی آن تدوین استراتژی، هدف شما است. اگر هدف خود را به خوبی مشخص کنید ادامه راه واضحتر خواهد بود. با انتخاب هدف از سردرگمی نجات پیدا می‌کنید.

هدف به شما کمک می‌کند بهتر مخاطبان را بشناسید یا نوع محتوا را مشخص کنید. برای مثال چند هدف که بیشتر در بازاریابی محتوا دنبال می‌شود را بیان می‌کنیم.

  • آگاهی از برند
  • افزایش فروش
  • افزایش ترافیک سایت
  • تبدیل مخاطب به مشتری
  • و …

هر کدام از این موارد هدفی هستند. شما با توجه به هدف یا اهدافتان ( ممکن است چند هدف را همزمان دنبال کنید) باید یک استراتژی محتوا خوب بچینید.

کسب و کار خود را به خوبی بررسی کنید

پس از تعیین هدف وضعیت کسب و کار خود را تحلیل کنید. ببینید تا کجا پیش رفته‌اید و برای رسیدن به هدف تا چه میزانی می‌توانید هزینه کنید. برای اینکه کسب و کار خود را بهتر بررسی کنید به موارد زیر دقت کنید.

  • درآمد شرکت از چه راه‌هایی است؟
  • کدام محصول یا خدمت بیشترین درآمد را ایجاد می‌کند؟
  • ببینید محصول یا خدمت پرفروش شما چه ویژگی دارد؟ آیا مردم به آن نیاز بیشتری دارند؟ آیا برندینگ یا تبلیغات بهتری روی آن انجام شده است؟
  • ساختار تیم فروش و پارامترهای مهم برای این تیم را بررسی کنید.

وضعیت بازاریابی محتوا و فرآیند فعلی محتوا را در کسب و کار خود بررسی کنید.

پس از بررسی وضعیت کلی شرکت باید به سراغ وبلاگ سایت خود بروید. ببینید چه محتوایی تا کنون منتشر شده است؟ روند تولید محتوا چگونه بوده و آیا محتواهای ارزشمند و باکیفیتی در وبلاگ دارید؟ بهتر است در بررسی وبلاگ خود به موارد زیر توجه کنید.

  • آیا یک متخصص درباره محتواها و روند تولید محتوا تصمیم می‌گیرد؟
  • آیا یک تیم تولید محتوای خوب دارید؟
  • تیم شما تا به حال چه محتواهایی منتشر کرده است؟
  • مهمترین فاکتورهای شما در برندینگ چیست؟

با مراجعه به گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و بررسی بک لینک‌ها و … می‌توانید یک دید خوب نسبت به محتواهای خود به دست آورید.

کانال‌های انتشار محتوای خود را مشخص کنید.

حالا باید تصمیم بگیرید برای انتشار محتوا از چه کانال‌هایی می‌خواهید استفاده کنید. اینستاگرام، لینکدین، سایت خود یا سایر سایت‌ها، ایمیل، اس ام اس و … همگی نمونه‌هایی از این کانال‌ها هستند. شما باید با توجه به نوع کسب و کار خود چندین کانال مناسب را انتخاب کنید و با تدوین استراتژی محتوا به طور منظم در آنها محتوا منتشر کنید.